niedziela, 31 lipca 2011

Praga part 4 - to już jest koniec. :(

Ostatni dzień naszej podróży musieliśmy zacząć wcześnie rano, bo do 10:00 trzeba było się wymeldować z akademika. Postanowiliśmy, że wyjedziemy późno w nocy z Pragi, żeby mieć jeszcze dodatkowy dzień na delektowanie się miastem. Dlatego pojechaliśmy metrem na dworzec kolejowy i tam w szafkach zostawiliśmy nasze bagaże oraz kupiliśmy bilety na drogę powrotną.
Na ten dzień za dużo planów nie mieliśmy, więc poszliśmy na spacer po Nowym Mieście, żeby zobaczyć Dom Fausta. Posiedzieliśmy chwilę na placu Karola, który jest parkiem przy Ratuszu Nowego Miasta, a następnie udaliśmy się zobaczyć Tańczący Domek! Niesamowity zabytek nowoczesnej architektury - Ginger i Fred - nazwany tak, ponieważ przypomina tańczącą parę. :) (zdj.) Następnie chcieliśmy iść na Kampę, ale zamiast tam przypadkiem poszliśmy na Strelecky Ostrov - małą wysepkę, na której można się wychillout'ować, a akurat nam dopisała pogoda, więc mogliśmy chwilę poleżeć na słoneczku i podziwiać Teatr Narodowy znajdujący się obok. :)
Potem trafiliśmy na Muzeum Kafki, na którego dziedzińcu znajdują się różne figury a jedna wygląda jak Smurf! :D
Udało nam się również znaleźć Kampę z bardzo ciekawym graffiti, ale osobiście spodziewałam się czegoś lepszego. ;)
Potem przyszedł czas na odpoczynek, pochodzenie trochę po mieście, kupienie pamiątek, a nasz wyjazd zakończyliśmy siedząc na trawce koło Wetławy, grając i doceniając ostatnie chwile w tym mieście. Potem po raz ostatni przeszliśmy się na Most Karola, żeby jeszcze raz zobaczyć widok na Hradczany i udaliśmy się na stację. Wszystko poszło zgodnie z planem, pociąg był na czas, jak dojechaliśmy do Cieszyna to nawet udało nam się od razu trafić na bus i po 9 następnego dnia zakończyliśmy naszą studencką wyprawę. Podsumowując - nasza wycieczka była jak dla mnie dużym sukcesem i już się nie mogę doczekać kolejnej! :)